Yaratıcılığımızı ve reklamcılık bilgimizi
internet odaklı çalışmalarda kullanmayı
seven mucitleriz. digiMucit

7 Kasım 2013 Perşembe

Sosyal Medya ve Event Marketing

Sosyal medya, hayatımızın vazgeçilmesi zor bir parçası oldu. Bunun da etkisiyle, artık pek çok alanda değişimleri gözlemliyoruz. Event marketing (etkinlik pazarlaması/tanıtımı) alanında da sosyal medyanın rolü gün geçtikçe büyüyor. Eskiden yapılan etkinlikleri, ertesi gün gazetelerin ekonomi, magazin sayfalarından okurken, şimdi etkinlik alanında olmasak da yaşananlardan anında haberdar olabiliyoruz. Atılan tweetleri, kullanılan #hashtag’leri (etiketleri) takip ediyor, o akşam evimizde oturuyor olsak bile arkadaşlarımızın Foursquare check-in’lerini dikkatlice inceliyoruz. Elbette ki bu iletişim tek taraflı kalmıyor. Artık etkinliği düzenleyenler için de sosyal medya, oldukça etkili, çok kişiye ulaşmalarını sağlayan en önemli araçlardan biri.

Peki etkinlik düzenleyenler sosyal medyayı doğru kullanıyor mu? Sosyal medya takibi ve sosyal medya kullanımı, sadece organizasyonun yapıldığı sırada değil, etkinlik öncesinden, bittikten sonrasına kadar kullanılması gereken araçlar. Organizasyonun hazırlık aşamalarını ele alırsak, davetli listemizi oluşturmak ilk sıralarda yer alıyor. Daha çok kişiye ulaşabilmek için sosyal medya araçları burada devreye giriyor. Organizasyonu düzenlerken katılımı, sosyal medya üzerinden takip edebiliyoruz. Eskiden olduğu gibi davetiyeleri postalayıp, alıcının eline ulaşması beklenmeden, Facebook etkinlik sayfaları ve e-posta yoluyla hem daha hızlı geri dönüşler oluyor, hem de daha fazla kişiye ulaşılıyor. Etkinliği hatırlatıcı e-posta ve SMS’ler de hızlı iletişim sağlamanın bir diğer yolu.

(*) RSVP: Özellikle davetiyelerde bulunan, Fransızca'dan (répondez s'il vous plaît) geçen bir kısaltma; Türkçe'de LCV (Lütfen Cevap Veriniz) şeklinde kullanımı da mevcuttur.

Sosyal medya araçları bir etkinliği duyurmada da etkili oluyor. Çeşitli sosyal medya araçlarında ve arama motorlarında üst sıralara çıkarak daha çok kişinin haberdar olunması sağlanıyor. Çok kişinin katılımı bekleniyorsa, en etkili yöntemlerden biri Facebook etkinlik sayfası açmak. Yapılan bir araştırmaya göre, organizatörlerin %84’ü tanıtım için Facebook’u kullanıyor. Bunu %61 oranında Twitter, %42 oranında da Youtube takip ediyor. Organizasyon için gerekli mekan, fotoğrafçı, catering ve sponsor araştırmaları için de interneti kullanmak doğru bir tercih olacaktır; çünkü yapılan yorumlar fikrinizi şekillendirecektir. Unutmamak gerekir ki, internet kullanıcılarının %61’i bir ürünü/hizmeti almadan önce online yorumları inceliyor.

1 Amiando - social media report 2012

Hazırlık aşamaları tamamlandıktan sonra, en etkili sosyal medya etkileşimi ise etkinliğin gerçekleştiği sırada oluyor. Katılımcıların sosyal medyayı kullanarak fotoğraf, video paylaşmaları, tweet atmaları, etkinlik mekanına check-in olmaları sizin katılımcının çevresine de ulaşmanızı sağlıyor. 

Peki etkinlik sırasında sosyal medya aracılığıyla daha çok kişiye ulaşmak nasıl sağlanır? Katılımcıları etkinliğe dahil etmek, ilgi çekici bir #hashtag ile onların etkinlik sırasında konuşmalarını, tweet atmalarını sağlamak online etkileşimi arttıracaktır. #Hashtag kullanımı hem organizatör, hem de sosyal medya kullanıcısı için etkinlik ile ilgili tweet takibini kolaylaştırıyor. Aynı zamanda #hashtag kullanılan tweetler, kullanılmayanlara göre daha çok etkileşim sağlıyor.

Sosyal medyanın doğru kullanıldığı bir etkinlik, sizin uzun vadede tanıtımınıza katkı sağlayacaktır. Etkili bir sosyal medya paylaşımı, etkinliğin sonraki günlerde de konuşulmasını sağlar. Yine bir istatistikle konuyu bağlarsak; sosyal medya kullanıcılarının %71’i tavsiye edilen ürünleri deniyor. Etkinlik sırasında doğru kullanılan sosyal medya ve doğru yapılan tanıtımlar, gelecekte yapacağınız organizasyonlar için de olumlu bir referans niteliğindedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder