Yapılan araştırmalara göre, B2B ve B2C (Business to Customer) firmalarının sosyal medyadaki geçmişleri çok değil. Sosyal medyadaki varlığı 3 yılı dolduran B2B firmalarının oranı ise yalnızca %18. Dolayısıyla, Türkiye’de de B2B pazarlamasında sosyal medya kullanımı oldukça yeni bir kavram. Uluslararası araştırmalar gösteriyor ki, B2B markalarının genelde kullandığı sosyal medya aracı LinkedIn. B2C markaları ise Facebook, Twitter, Youtube ve LinkedIn kullanıyor.
2013 yılı verilerine göre B2B ve B2C markalarının sosyal medya araçlarını kullanmada 3 temel neden var. Birincisi %85 oranıyla işlerini daha iyi tanıtmak, ikincisi %69 oranıyla trafiği arttırmak ve üçüncüsü %65 oranıyla ürünlerini ve verdikleri hizmeti müşteriye göstermek. Bu temel esaslar, zaten her markanın sosyal medya stratejilerinin çıkış noktası, ama B2B’de bu strateji farklılaşmalıdır. B2B’de hedeflenen, alanında öncü ve vazgeçilmez bir firma olup, sosyal medya sayesinde iletişime geçtiği müşterilerinden topladığı veriler doğrultusunda kendini geliştirmesidir.
Sosyal medya kullanımı eski veya yeni olsun, genele baktığımızda, B2B firmalarının %86’sı sosyal medyayı kullansa da, yeteri kadar etkili olamadıkları şu verilerden açıkça anlaşılıyor:
- B2B markalarının sadece %32’si müşterileri ile günlük olarak sosyal medya etkileşimi içinde,
- %46’sı sosyal medyanın gereksiz olduğunu düşünüyor,
- %60’ının sosyal medya alanında personeli/departmanı yok,
- %10’u ise sosyal medya için dışarıdan (ajanslardan) yardım alıyor.
Peki bu potansiyel nasıl kullanılmalıdır? Pek çok B2B markası sosyal medyayı kendilerini tanıtma alanı olarak görse de, aslında yeni müşterileriyle buluşmak için oldukça elverişli bir platform. Müşterilerle direkt iletişimi sağlayan ve her türlü olumlu/olumsuz eleştiriyi hızlıca markaya ulaştırabilen bir sistem olduğu için, B2B markaları da bu veriyi kullanarak gelen önerilerle ürün/hizmetlerini iyileştirebilirler.
digiMucit'in B2B çalışmaları ve firmaların pazarlama stratejilerine entegre ettiğimiz sosyal medya çözümlerimiz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder