Yaratıcılığımızı ve reklamcılık bilgimizi
internet odaklı çalışmalarda kullanmayı
seven mucitleriz. digiMucit

10 Temmuz 2013 Çarşamba

Twitter’dan Yeni Reklam Düzenlemesi

Geçtiğimiz hafta Çarşamba günü Twitter resmi blogunda yayınlanan habere göre, Twitter yeni bir reklam hedefleme sistemini devreye sokuyor. Twitter kullanıcılarının yakından bildiği ve gün içinde timeline’ımızda sıklıkla gördüğümüz ‘promoted/sponsorlu’ reklamlar artık kullanıcı odaklı bir şekilde karşımıza çıkacak. Yani daha çok sayıda ve ilgi alanımız dışında reklam görmek yerine, ilgimizi çekecek, bizimle alakalı reklamları Twitter bize gösterecek.


Peki bu sistem nasıl işliyor? Twitter kullanıcıların tarayıcı çerezleriyle reklam yapacağı markadan aldığı e-mail listesini kendi kullanıcılarıyla eşleyecek ve böylelikle ‘kişiye özel’ reklamlar timeline’ımızda çıkmaya başlayacak. Her gün bilmediğimiz bir markadan gelen e-mail veya SMS’lerden şikayet ederken bu sistem internet güvenliği açısından kafamızda bazı soru işaretleri oluşturdu. Bunun yanında Twitter seçim özgürlüğümüzü tamamen elimizden almıyor ve reklamları timeline’da ‘görmemeyi’ yine bize bırakıyor. Hesabınızdaki güvenlik ayarlarına girdiğinizde ‘kampanya içeriği’ (promoted content) bölümündeki seçeneği kaldırdığınızda Twitter sizin ve reklam verenin sunduğu bilgileri eşlemeyecek. Twitter kişisel bilgilerin reklam verenlerle ve 3. kişilerle paylaşılmayacağının da garantisini veriyor.

İlk olarak Amerika’da başlayacak olan bu sistemin hızla diğer ülkelere de yayılması bekleniyor. Sanırız ki ilgimizi çeken reklamları kendi Twitter sayfamızda görmeye başladığımızda ‘reklam hedefleme sistemi’nin bizde de başladığını anlayacağız.

Kaynak: https://blog.twitter.com/2013/experimenting-with-new-ways-to-tailor-ads http://www.reuters.com/article/2013/07/03/us-twitter-ads-cookies-idUSBRE96211P20130703

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder