Öncelikle tüm kadınlarımızın Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun. Tam adı ‘Dünya Emekçi Kadınları Günü’ olan bugünde dünya kadınlarının sosyal medya ve blog kullanımını değerlendiren bir infografiği sizlerle paylaşmak istedik. Jumpthru tarafından yapılan araştırmaya göre, öncelikli olarak kadınların blog, Facebook, Twitter ve Pinterest’e karşı duydukları güven incelenmiş. Internet kullanıcısı kadınların %81’i aynı oranda hem blog, hem de Pinterest’e güvenirken, bunu %73 oranında Twitter ve %67 oranında Facebook takip ediyor.
Sosyal paylaşım sitelerinin ve blogların kadınlara verdiği bu güven onların alışveriş alışkanlıklarını da etkiliyor. Kadınların %61’i bloglarda okudukları ve tavsiye edilen ürünleri satın alıyorlar. Pinterest’in satın almayı etkileme gücü %47’iken, Facebook %33, Twitter ise yalnızca %31 oranında etkili oluyor.
Kadınların sosyal paylaşım sitelerini kullanma nedenleri de farklılık gösteriyor. Bir ürünü alırken karar aşamasında bloglarda araştırma yapıyorlar. Aynı şekilde bu ürünün bilgilerini ve/veya yeni çıkan ürünleri de bloglardan okumayı tercih ediyorlar. Ürünler ve hizmetler hakkında blogger tavsiyelerini de yakından takip ediyorlar. Eğlenmek içinse ilk sırada Facebook var. İkinci sırada ise hemen hemen tüm kullanıcılarına keyifli zaman geçirten Pinterest geliyor. Yorumlarla bir olaya veya bir topluluğa katkıda bulunmak isteyen kadınlar bunu Facebook üzerinden yapıyorlar. Arkadaş ve akrabaların haberlerini de herkes gibi dünya kadınları da Facebook’tan takip ediyor. Bir diğer ‘arkadaştan haber alma’ kaynağı ise tabii ki Twitter.
Infographic kaynakları:
http://visual.ly/women-blogs-social-media
Sosyal paylaşım sitelerinin ve blogların kadınlara verdiği bu güven onların alışveriş alışkanlıklarını da etkiliyor. Kadınların %61’i bloglarda okudukları ve tavsiye edilen ürünleri satın alıyorlar. Pinterest’in satın almayı etkileme gücü %47’iken, Facebook %33, Twitter ise yalnızca %31 oranında etkili oluyor.
Kadınların sosyal paylaşım sitelerini kullanma nedenleri de farklılık gösteriyor. Bir ürünü alırken karar aşamasında bloglarda araştırma yapıyorlar. Aynı şekilde bu ürünün bilgilerini ve/veya yeni çıkan ürünleri de bloglardan okumayı tercih ediyorlar. Ürünler ve hizmetler hakkında blogger tavsiyelerini de yakından takip ediyorlar. Eğlenmek içinse ilk sırada Facebook var. İkinci sırada ise hemen hemen tüm kullanıcılarına keyifli zaman geçirten Pinterest geliyor. Yorumlarla bir olaya veya bir topluluğa katkıda bulunmak isteyen kadınlar bunu Facebook üzerinden yapıyorlar. Arkadaş ve akrabaların haberlerini de herkes gibi dünya kadınları da Facebook’tan takip ediyor. Bir diğer ‘arkadaştan haber alma’ kaynağı ise tabii ki Twitter.
Infographic kaynakları:
İzliyorum sizi... :)
YanıtlaSil