Beyazyakalı işhayatının önemli bir kısmı çeşitli toplantılara katılmakla geçiyor. Toplantı yoğunluğu ve günlük iş temposu arasında, toplantılarda konuşulanların unutulmaması için not almak ise bir zorunluluk. Geleneksel yöntem not defteri kullanımı halen devam etmekle birlikte, yanımızdan eksik etmediğimiz notebook ya da tabletimizi de toplantı esnasında not almak için çoğunlukla kullanıyoruz.
Harvard Business Review'da yayınlanan bir makale bu iki not alma yönteminin verimliliğini kıyaslıyor. TED videoları izletilen deney grupları üzerinden yapılan bir araştırma, geleneksel yöntem olan kalem ve defter ile not alan deneklerin daha yüksek hatırlama oranına sahip olduğunu gösteriyor.
Bahsi geçen bu araştırmada özetle, iPad gibi dijital ortamda not alan kişilerin genel eğilim olarak sadece toplantıda konuşulan içeriği direkt kaydettiği; bununla birlikte not defteri kullanma alışkanlığı olan katılımcıların ise toplantıda konuşulanları önce dinleyip ardından akıllarında kalanı yazıya döktükleri gözleniyor. Diğer bir deyişle, not defteri kullananların toplantı anında konuşmacının cümlelerini aynen yazmak yerine, kendilerine ait kelimelerle not alıyor olmaları, konunun daha akılda kalıcı olmasını sağlıyor.
Siz de sonraki toplantılarınızda not alırken bu araştırmayı aklınızda bulundurup kendi sonuçlarınızı kıyaslayabilirsiniz.
Kaynak:
McGloin, M. (2015). "What You Miss When You Take Notes on Your Laptop", Harvard Business Review, July.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder