Geçtiğimiz haftasonu, Pazar’ı Pazartesi’ye bağlayan gece dünyanın en önemli sinema olaylarından Oscar ödülleri dağıtıldı. Eskiden arkadaşlarla toplanıp Oscar partileri düzenleyen bizler, artık gitgide daha bireysel takip etmeye başladık ödülleri; çünkü neredeyse bütün dünya, hep beraber bir Oscar partisindeydik. Twitter sayesinde neler olup bittiğini, hatta Oscar sırasında yaşanan bazı olayların perde arkasını takip ettik. Peki işin dedikodusu bir yana, sayılarla Twitter’da neler yaşandı?
Özel yayınla beraber yaklaşık 3 saat süren tören öncesinde yapılan kırmızı halı geçiş töreninde hem #Oscars2013, hem de #OTRC (On the Red Carpet) hashtaglerinin kullanıldığı 403862 tweet atılmış. Bu tweetlere göre, Jennifer Lawrence, Dior Haute Couture elbisesi ve Bradley Cooper Tom Ford smokiniyle en dikkat çeken ve en beğenilen kadın ve erkek oyuncular oldu. Jennifer Lawrance’ın şıklığı ile ilgili tweet sayısı 32291’di.
Kırmızı halı hakkında tweet atanların %69’u kadın, %31’i de erkekti. Kullanılan hashtag’lerdeyse en dikkat çekenler #Oscars ve #Oscars2013’tü. Uzun süre Türkiye’de de TT’de (trending topic) kalan hashtag’lerden sadece kırmızı halı sırasında #Oscars 876607 kez, #Oscars2013 ise 466646 kez kullanıldı. Bu bilgilerin dışında, törene geçince ise totalde tam Oscarlar ile ilgili 6.4 milyon tweet atıldı.
En iyi film tahminlerinde ise, 18-23 Şubat tarihleri arasında atılan tweetleri içeren bir araştırma yapılmış. Ödülü alacağı tahmin edilen filmlerden 1. sırada Argo (Operasyon: Argo), 2. sırada Silver Linings Playbook (Umut Işığım) ve 3. sırada Zero Dark Thirty bulunuyor. Oscar’ı kazanan Argo ile ilgili tören öncesindeki 5 günlük süreçte 185068 etkileşim olmuş. %45 oranla Argo’nun kazanacağı tahmin edilmiş.
Kaynak: http://blog.sysomos.com/2013/02/26/giant-social-media-wrap-up-of-the-oscars-infographic-report/
Özel yayınla beraber yaklaşık 3 saat süren tören öncesinde yapılan kırmızı halı geçiş töreninde hem #Oscars2013, hem de #OTRC (On the Red Carpet) hashtaglerinin kullanıldığı 403862 tweet atılmış. Bu tweetlere göre, Jennifer Lawrence, Dior Haute Couture elbisesi ve Bradley Cooper Tom Ford smokiniyle en dikkat çeken ve en beğenilen kadın ve erkek oyuncular oldu. Jennifer Lawrance’ın şıklığı ile ilgili tweet sayısı 32291’di.
Kırmızı halı hakkında tweet atanların %69’u kadın, %31’i de erkekti. Kullanılan hashtag’lerdeyse en dikkat çekenler #Oscars ve #Oscars2013’tü. Uzun süre Türkiye’de de TT’de (trending topic) kalan hashtag’lerden sadece kırmızı halı sırasında #Oscars 876607 kez, #Oscars2013 ise 466646 kez kullanıldı. Bu bilgilerin dışında, törene geçince ise totalde tam Oscarlar ile ilgili 6.4 milyon tweet atıldı.
En iyi film tahminlerinde ise, 18-23 Şubat tarihleri arasında atılan tweetleri içeren bir araştırma yapılmış. Ödülü alacağı tahmin edilen filmlerden 1. sırada Argo (Operasyon: Argo), 2. sırada Silver Linings Playbook (Umut Işığım) ve 3. sırada Zero Dark Thirty bulunuyor. Oscar’ı kazanan Argo ile ilgili tören öncesindeki 5 günlük süreçte 185068 etkileşim olmuş. %45 oranla Argo’nun kazanacağı tahmin edilmiş.
Kaynak: http://blog.sysomos.com/2013/02/26/giant-social-media-wrap-up-of-the-oscars-infographic-report/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder