2013’e yeni girmemize rağmen pazarlamacılar yeni stratejileri belirlemekle ve önümüzdeki yılı planlamakla meşgul. Sosyal medyanın güncel durumuna baktığımızda 2013 tahminlerinden bazıları:
Çok büyük bir lansman yapmalarına rağmen, hala başarılı olamayan Google+ SEO desteği ile kullanımı artırmayı planlıyor. ‘Herkes istediğinizi zaten Facebook’ta bulabiliyor’ fikrine, Facebook ve Google+ karşılaştırmalarına rağmen, Google+’ın firma ve şahıslara bir sosyal ağdan daha çok şey sağlayacağı planlanıyor.
2013’te içerik hala kral olmaya devam edecek (content is the king). Sosyal ağların kullanımının artmasıyla internet dünyasına gönderilen içerikler de aynı paralellikte artıyor. Bu içerikler daha fark edilebilir olacak, zengin ve kaliteli içerik yazan içerik yazarları ön plana çıkacak.
2012’nin 2. yarısında öne çıkan mobil uygulamalar ve mobil pazar, 2013’te patlama yapacak. Mobil pazarlamacılar, kullanıcıları şimdiden hedefe kilitledi. Bu sebeple her sektör, mobil pazarı kendilerine entegre etme durumunda kalacak.
İnsanlar bulundukları yere ve konumlarına dayalı araştırmaları daha sık yapar oldular. Bu sebeple uygulamalarda, akıllı telefon ve tabletlerde yerel arama seçenekleri daha da geliştirilecek. Yani pazarlamacılar, yerel mağazalardaki ürünleri kullanılabilir hale getirmek için çok daha fazla çaba harcayacaklar.
Kaynak: http://www.buzzom.com/2012/12/social-media-predictions-of-2013/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder