Strategy Analytics tarafından yapılan son araştırmaya göre Twitter kullanıcıları artık PC veya laptopları yerine, akıllı telefon ve tabletlerinden Twitter’a bağlanmayı tercih ediyorlar. Amerika ve Avrupa’da (İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya) yaşayan 6500 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, Mart-Ekim 2012 ayları arasında Twitter’a laptop ve PC’den bağlananlar %77’den, %64’e düşmüş. Aynı dönemde, akıllı telefonlarından Twitter’a bağlananların oranı ise %53’ten %64’e yükselmiş. Tablette ise bu yükselişin %9’dan, %18’e olduğu görülüyor.
Bu değişimin ana nedenlerinden biri Twitter’da her şeyin anlık gelişmesi. Anında yaşanan bir olay veya bir duruma yapılacak olan yorum, PC’i açmayı gerektirmeden elimizin altında bulunan telefonlarımıza yönelmemizi sağlıyor. Araştırmada çıkan bir diğer sonuç ise, Avrupa’da bu araştırmaya katılan ülkeler arasında (İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya) Twitter’ı en aktif kullanan ülke İngiltere. En aktif kullanıcı kitlesi ise gençler (%26 oranında); bunu %17 ile tam zamanlı çalışanlar izliyor. Düşük gelirli çalışan kesimin Twitter kullanım oranı %12 iken, yüksek gelirli çalışan kesimde bu oran %22’ye yükseliyor.
Kaynak: http://www.strategyanalytics.com/default.aspx?mod=pressreleaseviewer&a0=5350
Bu değişimin ana nedenlerinden biri Twitter’da her şeyin anlık gelişmesi. Anında yaşanan bir olay veya bir duruma yapılacak olan yorum, PC’i açmayı gerektirmeden elimizin altında bulunan telefonlarımıza yönelmemizi sağlıyor. Araştırmada çıkan bir diğer sonuç ise, Avrupa’da bu araştırmaya katılan ülkeler arasında (İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya) Twitter’ı en aktif kullanan ülke İngiltere. En aktif kullanıcı kitlesi ise gençler (%26 oranında); bunu %17 ile tam zamanlı çalışanlar izliyor. Düşük gelirli çalışan kesimin Twitter kullanım oranı %12 iken, yüksek gelirli çalışan kesimde bu oran %22’ye yükseliyor.
Kaynak: http://www.strategyanalytics.com/default.aspx?mod=pressreleaseviewer&a0=5350
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder